خانه / آخرین اخبار / جزئیات اعطای تابعیت به فرزندان «پدر خارجی»

جزئیات اعطای تابعیت به فرزندان «پدر خارجی»

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی از تصویب پیش نویس لایحه قانونی تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی خبر داد.
خبرگزاری ایسنا: وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی از تصویب پیش نویس لایحه قانونی تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی خبر داد.

محمد شریعتمداری در این باره اظهار کرد: فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی می توانند به تقاضای مادر ایرانی خود به تابعیت ایرانی درآیند.

جزئیات تابعیت فرزندان پدر خارجی

  • وی افزود: در قانون مصوب ۱۳۸۵ درباره وضعیت فرزندان زیر ۱۸ سال سکوت شده بود، اما با اصلاح قانون مصوب ۱۳۸۵ و تصویب پیش نویس قانونی لایحه در جلسه مورخ ۱۳ آبان ماه ۹۷ هیات دولت ، فرزندان زیر ۱۸ سال با تقاضای مادر ایرانی خود می توانند به تابعیت ایران درآیند.

شریعتمداری با اشاره به اهمیت این لایحه عنوان کرد: تصویب این لایحه اقدامی با اهمیت برای برخورداری این کودکان از حقوق اجتماعی، حق اقامت پایدار آنها، رفع تبعیض بین این کودکان و سایرین ، افزایش علقه این افراد و سرزمین مادری است.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در پایان با اشاره به اینکه این کودکان معمولا در شرایط فقر بسر می برند، دارای مشکلات معیشتی هستند و در معرض انواع آسیب های اجتماعی قرار دارند اظهار کرد: تصویب این لایحه زمینه ای مناسب را فراهم خواهد کرد که با همکاری و انسجام دستگاه های مسئول و همراهی فعالین مدنی و سازمان های مردم نهاد ، وضعیت این گروه از کودکان سرزمین ما بهتر شود.

براساس لایحه‌ای که به تایید هیات وزیران رسید و تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهد شد تا قبل از 18 سالگی به درخواست مادر برای فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی شناسنامه صادر می‌شود و می‌توانند تقاضای تابعیت کنند و بعد از 18 سالگی نیز به درخواست خود افراد خواهد بود.
bartarinha.ir

درباره ی zendegijadid

همچنین ببینید

مارول از ترکیب کامل و شگفت آور تیم جدید X-Men رونمایی می کند

جهش یافته های مارول در حدود یک سال اخیر از یک دوره طلایی جدید لذت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *